ENTRY ABOUT FACEBOOK INSTAGRAM ASK YOUTUBE +FOLLOW

Coretan Pertama
Saturday, November 24, 2012

Ini adalah entry pertama saya .. jadi , maaf kalau banyak spoil :p

"tak kenal maka taaruf "

Jadi kalau ikut di Kolej Islam , sekolah yang saya kenal , kami diterapkan dengan taaruf tentang 'lima perkara'

Apa 'lima perkara' tu ?

Lima tu ialah :

  1. Nama
  2. Kelas
  3. Bilik
  4. Asal
  5. Sekolah Lama
erk ... takkan nak ambik tu semua kot ? okay , kita ambil 2 je : "nama dan asal"

Okay ,
nama yang Allah beri dekat saya ialah Ismail Bin Isman
orang panggil , Ismail - Mail - Mayyil (nama baru)

Asal ?
asal saya Saujana Utama ,
Sungai Buloh , Selangor

Sekolah ?
saya setakat ni ada 3 sekolah ,
sekolah tetap saya ialah Kolej Islam Sultan Alam Shah ,
Sekolah Berprestasi Tinggi .
sekolah ter'best' , terbaik , terseronok dan macam2 ter- lagi la .
dua lagi sekolah lain ialah SMK Saujana Utama (form 1-form 3) dan SMT Sepang *kami last generation Teknik sebab tahun 2013 , semua sekolah Teknik dah jadi Kolej Vokasional ..

Lupa pulak ,
Umur . time saya menulis ni , saya berumur 16 tahun ,
dah habis junior year dekat Kisas :'(
berapa bulan lagi nak jadi form 5

tu je yang saya mampu tulis ,
semoga kita dapat bersama-sama kongsi ilmu , kongsi pengalaman ..
semoga kita ikhlaskan niat untuk sama-sama cari redha Allah :)

Insha Allah ~

*syukran saya ucapkan pada sahabat : enta/enti yang sanggup habiskan baca 'First Entry' saya
semoga Allah balas jasa baik antum semua :)


0 comment[s] | back to top